Az ökoiskola eredményei és tervei 2013:
Az iskolakertet szépen lassan bővítjük, főleg gyógynövényekkel. Ezeket nem csak a kémia és biológia szakkörön használjuk fel – tea és illatanyagok készítésénél-, hanem a néptáncosok ruha raktárában és az osztálytermek illatosításába is alkalmazzuk. Új kezdeményezésként haszonnövényeket ültettünk az frissen kitisztított területekre, krumplit, retket, borsót, búzát és napraforgót. A városban felnövő generációnak nagy élmény volt a maguk által elültetett növények fogyasztása, Sajnos a nyári öntözés kicsit elmaradt, így a termés mennyisége is. De az íze mindent felülmúlt – a gyerekek szerint. Természetesen a növények fejlődését, gondozását, a felépítését mind-mind tanórai anyaghoz kapcsoltan dolgoztuk fel. A jövőben is szeretnénk ezt folytatni.
Az önkormányzat pályázatának köszönhetően örökbe fogadtunk az iskola mellett egy elhanyagolt zöld területet, melyet a gyerekek volt diákok segítségével kitakarítottak és beültettek. Kedves kis tanulósarkot alakítottak ki ezzel a könyvtárunk közelében.
A szülőket közös cselekvésre hívni a fenntarthatóság jegyében. Évente kétszer szervezünk iskolatakarítást és kertrendezést. Utána közös foci és röplabda meccseken egyenesítheti ki mindenki magát vagy a frissen fövő bogrács mellett beszélgethet.
Új kapcsolatokat építettünk ki külföldi iskolákkal, mivel bekapcsolódtunk a „Changing with the climate”, Comenius programba. Ezt a programot nem csak az órai munkába vittük be, hanem a diákok egy francia és egy olasz iskola diákjaival is felvették a kapcsolatot. Közös feladatokat határoztak meg: a francia iskolával a papír története, előállítása, vizsgálata volt a téma. Az olaszokkal az energiatakarékosság az otthonainkban és az iskolában. Felmérés közös értékelés. Mindezt a gyerekek egymással levelezték le angol nyelven. Ezzel nem csak más szemszögből látták tennivalókat, hanem a közös gondolkodás és munka ízét is megérezték.
Az ELTE, SOTE testvériskolának választott bennünket, amit a jó felvételi eredményeinknek és a diákjaink egyetemi helytállásának köszönhetünk. Az egyetemeken diákjaink bepillantást kapnak az egyetemi laborok működésébe és lebilincselő előadásokat hallgatnak.
A MVM támogatásának köszönhetően a paksi atomerőműbe és az oroszlányi hőerőműbe(ami bio-hőerőműként is működik) is ellátogathattunk diákjainkkal. A megújuló és nem megújuló energiaforrások előnyeiről és hátrányairól szakemberektől hallhattak.
A madáretetőink már több éve életben tartják a lakótelepen élő madarakat, a most készült 6 db különböző típusú (A,B,D)madárodúkat sajnos az idén még nem lakták be, de reméljük, jövőre már lesznek fiókáink.
2 éve diákokkal elkezdtünk az Őszike utcai idősek otthonában segíteni a kertgondozásban és a zenekarral karácsonyi és báli időszakban vidám színt viszünk a bentlakók napjaiba. A Kapcsolda program szinte az egész iskolát megmozgató esemény, hisz a gyerekeink kísérőként, szervezőként, foglalkoztatóként segítenek a gondozott gyerekeknek.
Az Óbuda Újságban többször megjelentünk a „Takarítsuk ki Óbudát” rendezvényen való eredményes szereplésünkért, a Kapcsolda programban való részvételünkért illetve a kerület több szociális intézményében a fellépéseinknek köszönhetően. A megjelenés az iskola honlapján is lassan megvalósul, az ökoiskola programja mellett a képes beszámolók is megtalálhatók, illetve segédanyagokat töltöttünk fel a felvételizők részére :Magyarország fás, fátlan és vízi társulásainak könnyebb megismeréséhez.
Tervezett, de meg nem valósult fejlesztések
Az iskola környezetbarát anyagokat szeretett volna bevezetni az irodai munkában,sajnos ezt a fenntartó nem támogatja, további támogatókat keresünk.
A tele autó program még további szervezést igényel, mert sok szülő és gyermek a kényelmi okok miatt igyekszik ezt elkerülni. Sajnos egyre kevesebb a tömegközlekedéssel és gyalog vagy biciklivel iskolába járók száma is. A kérdőív eredményei azt mutatják, hogy az beutazási időt majd felére tudják így csökkenteni.
Szeretnénk egy egyszerű meteorológiai állomást készíteni a gyerekekkel.