Szülői tájékoztató 2019.

Kedves Szülők!
Jelen levelünkben tájékoztatjuk Önöket az étkezés megrendeléséről, lemondásáról és a befizetésre vonatkozó szabályokról, információkról.
Belépés az elektronikus felületre
 A „Megállapodás elektronikus fizetéshez” vagy a „Megállapodás online felületre történő regisztrációhoz, elektronikus fizetés nélkül” nevű nyomtatványt 2 példányban kitöltve kell leadni gyermeke oktatási intézményében. (Minden étkezéssel kapcsolatos nyomtatvány megtalálható a https://kszki.hu oldalon, „Közétkeztetés” menüpontban.)
 A regisztrációt követően a https://kszki.eny.hu oldalon lehet bejelentkezni (felhasználónév minden esetben a regisztrációban megadott e-mail cím):
 Bejelentkezés GMAIL-es e-mail címmel: "Bejelentkezés Google fiókkal" gomb segítségével azonnal beléphet.
 Amennyiben NEM GMAIL-es a regisztrációs e-mail címe vagy nem kívánja használni a „Bejelentkezés Google fiókkal” történő bejelentkezést: jelszót kell kérnie a https://kszki.eny.hu oldalon a Jelszó emlékeztető linkkel (kék színnel látszik az oldalon). Amikor megérkezett a jelszó (előfordulhat, hogy a spam mappába érkezik) beléphetünk, ahol első lépésként javasoljuk a Súgó menü alatt a jelszó megváltoztatását.
 Belépés után első alkalommal az ÁSZF fog megjelenni, amit az oldal alján elolvasás után el kell fogadni. A Súgó menü alatt található egy kézikönyv, amelyben bővebb tájékoztatót kaphat a felület használatáról.
Jó ha tudja:
 Ha engedélyezi az oldalra a felbukkanó ablakokat, minden hónap első belépésekor egy felbukkanó ablakban egy kattintással megrendelhető a következő havi étkezés.
 Lemondáskor mindig ellenőrizze, hogy a megfelelő hónapot mondja le, ha meggyőződött róla, hogy megfelelő hónapban van, ne felejtsen el rögzítés után menteni!
 Bankkártyás fizetés indításakor addig ne lépjen ki a böngészőből, amíg az vissza nem irányítja a Menza Pure oldalra.
AZ ÉTKEZÉS MEGRENDELÉSE, BEFIZETÉSE
Elektronikus befizetés
 Minden hónap 1-15-ig a https://kszki.eny.hu oldalon belépve a szülők megrendelik az étkezést a következő hónapra és kiállítják a számlát.
 Minden hónap 15-ig fogadjuk el az átutalásokat (azaz 15-én már a bankszámlánkon kell lennie az összegnek). Átutalás esetén mindig a pontos összeget fizessék be, a téves összegeket visszautaljuk. A közlemény rovatban pedig tüntessék fel az aktuális számla sorszámát, ami a számla jobb felső sarkában található. A tranzakciók azonosítása eltarthat néhány napig.
 Minden hónap 20-ig fogadjuk el a bankkártyás befizetéseket. A bankkártyás befizetés költségeit az Önkormányzat viseli! A bankkártyás befizetésre a szülői felületen keresztül nyílik lehetőség, Számlák menü alatt a Befizetés opciót választva. A sikeresen befizetett számlát néhány percen belül teljesítettnek jelöli a program.
A be nem fizetett számlákat sztornózzuk, a határidőn túl érkezett befizetéseket visszautaljuk. A sztornózással a megrendelés is törlődik!
2
Automatikus számlakiállítás
Ha hónap elején, a Kezdőlapról indítja az összes napra történő igénylés beállítását, akkor a felugró értesítő ablakból lehetősége van elindítania az automatikus számlakészítés folyamatát a „Számla készítés fizetéshez” gombbal.
Amennyiben a megrendelésen még változtatni szeretne, úgy ne a „Számla készítés fizetéshez” gombot nyomja meg, csak az „OK” gombot.
Amennyiben a megrendeléskor nem készítette el a számlát vagy nem kattintott az 1. pontban szereplő „Számla készítés fizetéshez” gombra, de el kívánja készíteni a számlát, akkor a Kezdőlapon megjelenő „Megrendelései alapján a kiállítandó számlák várható végösszege” dobozban mostantól megjelenik egy „Ha azonnal szeretne fizetni, kattintson ide a számla automatikus elkészítéséhez.” link:
A „kattintson ide” linkre kattintva azonnal elkészülnek a számlák. Ezek után a számlák oldalra lesz irányítva (ahonnan kezdeményezni tudja a bankkártyás fizetést), s a következő üzenet jelenik meg:
3
Jó ha tudja:
 A „kattintson ide” linkre csak a pozitív összegű számlákat készíti el a rendszer. A 0 Ft-os és negatív összegűeket továbbra is az adminisztrátor készíti el.
 Ha nincs számlázható (pozitív összegű) számlája, akkor nem fog megjelenni a „kattintson ide” linket tartalmazó mondat. (pl. ha még nem adta le a rendelését; vagy már kiszámlázta azokat, akkor el fog tűnni ez a rész).
 Ha bármilyen hiba miatt nem tudja a rendszer elkészíteni a számlákat (pl. nincs beállítva az étkezőnek a címe), akkor a következő üzenet jelenik meg: „Hiba történt az automatikus számlakészítés közben. Kérem, várja meg, még az ügyintéző kiállítja a számlát.” Ebben az esetben kérem, jelezzék a problémát a menza@kszki.obuda.hu e-mail címre küldött levélben.
*A csatolt képek szövegezése a programban esetleg változhat.
Készpénzes befizetés
 Az intézményben havonta két nap áll rendelkezésre a következő havi megrendelések kifizetésére. A megadott időpontokon kívül nincs lehetőség a készpénzes befizetésre!
 Az intézményekben nincsenek jelen állandó személyek, akiknél az ebédbefizetést tudják intézni, így kizárólag csak a befizetési napokon van mód a készpénzes befizetésre, ezért mindenkit arra bíztatunk, hogy amennyiben lehetősége van, válassza az elektronikus fizetést; ha erre nincs lehetősége, kérjük, kezelje megkülönböztetett figyelemmel az ebédbefizetések dátumait.
 A szülők által borítékban beküldött készpénz beszedését az intézményekben végzik. A borítéknak lehetőség szerint a pontos összeget kell tartalmaznia. A borítékon szerepelnie kell: gyermek neve, osztálya, megrendelt időszak, a borítékba tett összeg. A borítékba minden esetben belehelyezzük a befizetésről elkészült számlát, amelyen kézzel írtan szerepelni fog a visszajáró összeg (ha van). A borítékon pecsét jelzi, ha járt az ebédbefizetésen. Amennyiben a borítékban kevesebb összeg van, úgy azt visszaküldjük, és azt pótbefizetésre tudják újból beküldeni.
 Az étkezés-befizetések meghatározott napokon lesznek, melyről az iskolában megszokott helyeken kívül a https://www.kszki.hu/index.php/kozetkeztetes-letoltheto-dokumentumok/ oldalon is tájékozódhatnak.
Ingyenes étkezés esetén is minden esetben kérjük az étkezés megrendelését személyesen az ebédbefizetés időpontjában vagy az elektronikus felületen keresztül megrendelni.
Határidőn túli megrendelésre, befizetésre 20-a után nincs lehetőség! Amennyiben minden befizetési lehetőségről lemaradt, úgy a következő hónap első kiírt befizetési napjától kezdődően (tehát nem teljes hónapra) tud ellátást igényelni a gyermekének. Elektronikus befizetők esetén a regisztrált e-mail címről küldött levéllel fogadjuk el a megrendelést!
4
AZ ÉTKEZÉS LEMONDÁSA
A lemondásokat hétfőtől péntekig minden reggel 9 óráig el:
 Telefonon (munkanapokon 8:00-tól): az iskola felé jelezzék lemondási szándékukat, így az iskola is tudni fog a hiányzásról és tudja tájékoztatni gyermekük tanárait.
 Elektronikus hozzáféréssel rendelkezők esetén az alkalmazás által biztosított elektronikus felületen keresztül. Amennyiben rendelkezik hozzáféréssel, kérjük, ezt használja és ne az egyéb lehetőségeket!
 E-mailben: menza@kszki.obuda.hu e-mail címre küldött levélben mely a következő adatokat tartalmazza: gyermek neve, oktatási intézménye, osztálya, lemondott napok a pontos dátummal jelölve (pl. 2017.02.21-t szeretném lemondani). A „lemondom a pénteket” vagy „lemondom a holnapi napot” tartalmú leveleket sajnos nem áll módunkban elfogadni.
A lemondás minden nap reggel 9:00 óráig rögzíthető, de csak másnapra, illetve az azt követő időszakra érvényesíthető. Hétfői napra csak az azt megelőző munkanapon, tehát az előző héten pénteken 9:00 óráig fogadunk el lemondást.
Az étkezési kedvezményben részesülőknek a törvényi szabályozásnak megfelelően lemondási kötelezettségük van. Amennyiben az étkezés lemondás nem történik meg a távollét idejére, úgy a le nem mondott étkezés(ek), nyersanyagnorma+ÁFA áron kiszámlázásra kerülnek az igénybe vevő felé!
ÉTKEZÉSI TÍPUS MÓDOSÍTÁSA
 Minden hónap 20-ig van erre lehetőség a szülő regisztrált e-mail címéről küldött üzenettel, vagy a kitöltött nyomtatvány leadásával az adott intézményben.
 Az igényelt módosításokat a következő hónapban történő megrendeléseknél és befizetéseknél tudjuk figyelembe venni. (Például: szeptember 20-ig leadott módosítási kérelmek a novemberi étkezéstől érvényesek.)
5
ÉTKEZÉSI KEDVEZMÉNYEK
Rendszeres gyermekvédelmi kedvezmény 100% (gimnáziumban csak 50%-os kedvezményre jogosít)
Az RGYK-s határozat másolatának leadása szükséges a kedvezmény igénybe vételéhez. A lejárat előtt 90 nappal már be lehet adni a következő kérvényt a Szociális Szolgáltató Főosztály ügyfélszolgálatán, így a kedvezmény folyamatos lehet. Pénzügyi éven belül visszamenőleg is érvényesítjük.
Nevelésbe vétel 100%
A végleges nevelésbe vételről szóló határozat alapján adható kedvezmény. Ideiglenes nevelésbe vétel esetén nem tudjuk beállítani a kedvezményt. Pénzügyi éven belül visszamenőleg is érvényesítjük.
Nagycsaládos kedvezmény 100% (óvoda), 50% (iskola)
A kitöltött nagycsaládos nyilatkozatot eredetiben kell leadni a gyermek oktatási intézményében. Amennyiben a nagycsaládos kedvezményhez leadott iskolalátogatási /hallgatói jogviszony igazolást (16-25 év) az első félévre szeptemberben, a második félévre februárban leadják, úgy azokat a leadás hónapjára is érvényesítjük. Egyéb esetben a leadás másnapjától lesz érvényes a kedvezmény.
Tartósan beteg kedvezmény 100% (óvoda), 50% (iskola)
A kedvezmény igénybevételéhez a Kormányhivatal által kiadott igazolás vagy az érvényes MÁK kártya másolatát fogadjuk el. Amennyiben az igazolás lejár, két hónapig elfogadjuk a felülvizsgálaton kapott „Igazolás tartósan beteg, vagy súlyosan fogyatékos gyermekről” szakorvosi igazolást is. Ha a Kormányhivatal által kiadott dokumentum nem érkezik meg időben, a kedvezményt nem tudjuk érvényesíteni, az étkezés teljes árát szükséges fizetni. A dokumentum megérkezését követően a kedvezményt pénzügyi éven belül visszamenőlegesen is beállítjuk.
Tartósan beteg kedvezmény – SNI 100% (óvoda), 50% (iskola)
Szakértői vélemény másolatának leadása szükséges a kedvezmény beállításához.
Önkormányzati kedvezmények (45% és 60%)
Tartósan beteg kedvezmény mellé járó 45% kedvezmény: automatikus, amennyiben a szülő lakcíme III. kerületi. A kedvezmény igénybevételéhez kérjük csatolni a szülő/gondviselő lakcímkártya másolatát.
Jövedelem alapján járó 60%-os és 45%-os kedvezmények: Óbuda-Békásmegyer Önkormányzat Szociális Szolgáltató Főosztályának ügyfélszolgálatán kérvényezheti. A kedvezmény érvényesítéséhez, a határozat másolatának leadása szükséges.
Lakcímes kedvezmény
A III. kerületi lakhellyel rendelkező szülő gyermeke kaphatja meg a kedvezményt és a szülő/gondviselő lakcímkártyájának leadása szükséges hozzá. Amennyiben a lakcímkártyán két cím van bejegyezve és ebből az egyik nem III. kerületi, nyilatkozni kell, hogy melyik címen él életvitelszerűen. A leadás másnapjától érvényesíthető a kedvezmény. A kedvezmény mértéke fix összegű, a kedvezmény a menü megnevezésében látszik.
FONTOS! Diétás ellátást csak szakorvosi igazolás alapján tudunk biztosítani, erre a közétkeztetést szolgáltató céget is törvény kötelezi. A diétás étkezés megszüntetéséhez is szakorvosi igazolásra van szükség.
6
KAPCSOLATTARTÓK:
Az étkezéssel kapcsolatban felmerülő kérdéseikre az ügyfélszolgálaton kívül a következő elérhetőségeken fognak Önöknek választ adni.
Beséné Gold Anna.
06 70 685 2024
gold.anna@kszki.obuda.hu
Krúdy Gyula Általános Iskola
Első Óbudai Általános Iskola
Kerék Általános Iskola és Gimnázium
II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Hausknecht Józsefné
06 70 685 2026
hausknecht.jozsefne@kszki.obuda.hu
Zipernowsky Károly Általános Iskola
Dr. Béres József Általános Iskola és Kiserdő tagiskola
Medgyessy Ferenc Általános Iskola
Tóthné Borbély Rozália
06 70 685 2020
borbely.rozalia@kszki.obuda.hu
Csillaghegyi Általános Iskola
Pais Dezső Általános Iskola
Veres Péter Gimnázium
Moczó Erzsébet
06 70 685 2032
moczo.erzsebet@kszki.obuda.hu
Árpád Gimnázium
Bárczi Géza Általános Iskola
Aquincum Általános Iskola
Fodros Általános Iskola
Bakonyi Rita
06 70 685 2188
bakonyi.rita@kszki.obuda.hu
Óbudai Nagy László Általános Iskola
Harrer Pál Általános Iskola
EGYMI