műszaki tudományok
|
30%
|
orvosi, gyógyszerész
|
16%
|
közgazdaságtan, gazdálkodás
|
14%
|
jog
|
8%
|
kereskedelem, vendéglátás
|
8%
|
bölcsész
|
7%
|
agrár
|
5%
|
egyéb
|
12%
|
Diákjainknak a testnevelési órákon túl a sportolási lehetőségek széles választékát biztosítjuk iskolánkban. Megteremtettük a mindennapos testedzés lehetőségét a tanítási időhöz kapcsolódva. Az egészséges életmód kialakítása és a testi fejlődés szempontjából döntő a rendszeres sportolás – vagy az iskolában, vagy sportegyesületben.
Olyan kötelező, kötelezően választható, és végül szabadon választható tevékenységek rendszerét dolgoztuk ki, amelyben az oktatás mellett, hangsúlyos a néptánc, a hangszeres zene és az ének tanulása. Megszerzett tudásukat tanulóink az iskolában ünnepi alkalmakkor, a néptánc- és a zenei gálán, és az iskolán kívüli fellépéseiken, közönség előtt is bemutatják.
Az iskolai élet, a kirándulások és táborozások (kosárlabda- és röplabda tábor, erdélyi sítábor, kézműves-, erdélyi turisztikai- és tánctábor, a tiszai vízitúra) lehetőséget biztosítanak a közösségért és a közösen végzett munka örömének megismerésére. Az iskola ezeken kívül a szabadidő kulturált eltöltésére is számos lehetőséget kínál (tantárgyi szakkörök, filmklub, színjátszó kör, fotószakkör, néptánc, hangszeres zene…).
Természetesen mindezt csak a fenntartó 03. Tankerület, a működtető Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata és a szülők által működtetett Alapítvány támogatásának köszönhetően tudjuk biztosítani diákjainknak. Szoros, a kölcsönösségen alapuló kapcsolatot alakítottunk ki a szülőkkel, egyre több olyan programot valósítunk meg, amelyen a tanár, a szülő és diák közösen vehet részt.
Meghatározó elvként valljuk és biztosítjuk, hogy az iskola által szervezett programokon, tanulmányi versenyeken, rendezvényeken, nyelvi cseréken és táborozáson minden érintett diákunk – a család anyagi helyzetétől függetlenül – részt vegyen, vehessen. Ebben is segíti munkánkat az oktatási alapítvány. Ezeken túl, három éve tanulmányi ösztöndíjat nyújt a tehetséges, szociálisan rászoruló diákoknak.
Gimnáziumunk mindig is kiemelt feladatának tartotta az egyetemi, főiskolai továbbtanulásra való sikeres felkészítést. Az elmúlt öt év felvételi dolgozatai átlaga alapján a középiskolák rangsorában iskolánk az országos listán az első tíz között szerepel. A gimnázium országos hírnevét, ismertségét többek között a tanulmányi versenyeken elért kiemelkedő eredményeinek köszönheti. Tanulóinknak jelenleg már mintegy 50%-a indul valamilyen országos versenyen, többségük az évek során egyre jobb eredményt ér el. A felkészülésben komoly segítséget jelentenek az iskola indulása óta megrendezett háziversenyek. Vannak olyan tanulmányi versenyek, amelyen az országos döntősök 5-10%-a VPG diákjai közül kerül ki. Az utóbbi időben a döntőbe jutottak száma évente 70 körüli volt, közülük 20-30-an értek el 1-10. helyezést.
Az igényeknek megfelelően a képzésben nagy jelentőséget tulajdonítunk az idegen nyelvek tanulásának. A nyolcosztályos rendszerben 5-10. évfolyamig az egyik osztály a német vagy az angol, a másik pedig az angol nyelvet tanulja emelt óraszámban. A 6. és a 7. évfolyamon az első nyelv mellett diákjaink latin és az 5. évfolyamon ógörög nyelvet tanulnak, a 9. osztálytól angol, német, olasz, francia, orosz vagy spanyol nyelvet választhatnak második idegen nyelvként.
A négyosztályos rendszerben első nyelvként szintén az angol vagy a német nyelvet tanulhatják emelt óraszámban a diákjaink, és ők is választhatják az angol, német, olasz, francia, orosz és a spanyol nyelvet második nyelvként. Igény esetén a latin tanulását is biztosítjuk.
Nyelvoktatási rendszerünk hatékonyságát leginkább a végzős tanulóink nyelvvizsga bizonyítványainak mennyisége igazolja. Az országos rangsorban az első tízben szerepelünk.
Nagyban segíti az idegen nyelvek oktatását az iskola külföldi kapcsolatrendszere. Immár 25 éve partnerünk a stuttgarti Merz-Schule. A rendszeres cserék sokat segítettek abban is, hogy tanulóink európai látókörrel rendelkezzenek. Az angol nyelvi diákcsere rendszeres lehetősége is biztosított. Erdélyi testvériskolánk a székelyudvarhelyi Református Líceum, a Tanítóképző és az oklandi általános iskola.
A négyosztályos képzés cseréje egy lengyel középiskola.
A megfelelő szintű informatikaoktatás feltételei az iskolában adottak, az iskola valamennyi tanulója megszerzi a ma korszerűnek számító ismereteket. A kötelező képzés az ECDL vizsgák letételével zárul.
Az intenzív hétnek több célja van. Az 5-8. évfolyamon projekteket készítenek, bővítik tudásukat, és részt vehetnek az iskola fejlesztési munkáiban. A felsőbb évfolyamok tanulói belső vizsgákra, nyelvvizsgára és érettségire készülnek magasabb óraszámban.
Belső vizsgarendszerünk felkészíti diákjainkat az írásbeli és a szóbeli megmérettetésekre, kialakítja a megfelelő vizsgarutint.
A hagyományos tanórákon kívül a Veres Péter Gimnázium több olyan lehetőséget is kínál diákjainak, amely a középiskolák többségéből hiányzik.
Pedagógiai programunkba fontos szerepe van a néptánc oktatásának. A tánctanulásban fejlődik a diákok összpontosító képessége, a ritmusérzékük és térérzékelésük. A tánc javítja fizikai állóképességüket, testalkatukat, formálja mozgásuk koordinációját. A közös tánc fejleszti a közösségbe való tartozás érzését és igényét, alkalmazkodó és kapcsolatteremtő képességüket. A közönség előtti szereplés fejleszti önbizalmukat, kommunikációs technikájukat, önismeretüket, gazdagodik érzelmi életük. Gimnáziumunk és a stuttgarti Merz-Schule közötti kapcsolat egyik pillére a néptánc. A táncosok évente Baden-Württemberg fővárosába utaznak, edzőtáboroznak, fellépéseket tartanak. A népművészet, a népi kultúra megismerése, megbecsülése az identitás forrása, és nyitottabbá teszi tanulóinkat más kultúrák befogadására is.
Az átlagosnál nagyobb hangsúlyt kap a zenei képzés. Az idekerülő kisdiákok zenei műveltségük megalapozására két évig a délutáni foglalkozások keretében furulya- és szolfézsoktatásban részesülnek. A harmadik tanévben az érdeklődőbbek további zenetanulási lehetőségekből választhatnak: citera, furulya, fuvola, klarinét, rézfúvós hangszerek (trombita, vadászkürt, tenorkürt, harsona, tuba). Az iskolai zenekarban a legjobb növendékek szerepelhetnek. A színjátszó kör, a zenekar és a néptánccsoport sok helyről kap szereplési felkérést és a külföldi testvériskoláktól is kapnak meghívást. A tánccsoport még a felkészítő táborát is a német testvériskolával együtt tartja.
A testnevelési órákon kívül tanulóinknak délutáni sportfoglalkozásokat biztosítunk. A foglalkozásokon kosárlabda, labdarúgás, röplabda, tenisz, zenés gimnasztika közül lehet választani. Legeredményesebb versenyszámunk a röplabda, az iskola csapatai többször kerültek országos döntőbe.
Színjátszó kör, fotószakkör segíti a szabadidő hasznos eltöltését.
Ökoiskola
Az iskola környezeti nevelési és egészségnevelési programja régóta működik, és igen magas szinten foglakozik a fenntarthatóság kérdéskörével.
Az ötödik, hatodik osztályban az osztályfőnöki délutánok keretében megismerkednek a diákok kerületünk és városunk épített és természeti értékeivel, valamint a környezetbarát, egészséges életvitellel.
Az épület környékén, belsejében és az udvaron a növényzetet folyamatosan ápoljuk, bővítjük. Nyitvatermő gyűjteményünk igen szép példányokkal büszkélkedhet. Az udvarban található növény fajokat fokozatosan feliratokkal látjuk el, így hívjuk fel rá a diákság figyelmét. Ezek a táblák a gyógy- és fűszernövények esetén felhasználási javaslatot is tartalmaznak. A gyógynövénykert betakarítása folyamatos, és szakköri keretek között meg is kóstolhatják az ismert vagy ismeretlen gyógynövényből készült teákat. Emellett a gyógynövények illóolaját is megpróbáltuk kinyerni, és természetes illatosítókat, szappant készítettünk belőle.
A hulladék szelektív gyűjtését sikeresen bővítettük, idén már a papír, elem, kerti hulladék, nyomtató patron mellett minden szinten elhelyeztünk PET palack gyűjtőket is.
A környezetbarát közlekedést segíti, hogy újabb biciklitárolót kaptunk a régi mellé, és a régit sikerült befedni.
Az iskolában folyó munka egyik fontos szelete az oktatómunka eredményessége. Az alábbi grafikonok erről a munkáról adnak tájékoztatást az érdeklődőknek. Az anyag tematikus bontásban került feldolgozásra. A megjelenített területek:
- A középszintű és emeltszintű érettségi- és a felvételi eredmények
- Az országos tanulmányi versenyek eredménye
- Az iskolai tanulmányi eredmények
- Az országos kompetenciamérések eredményei